Nowy temat | Spis tematów | Nowszy wątek | Starszy wątek |
może coś o gospodarce i ekonomi | |
Ilość wypowiedzi w tej dyskusji: 496 |
nicze
![]() |
http://nczas.com/publicystyka/roman-kluska-kryzysu-nie-spowodowal-wolny-rynek/
Nie miałem gdzie wsadzić tego artykułu może wcześniej było coś tematycznie podobnego. Kluska dobrze mówi że tu nie ma wolnego rynku więc obecne zawirowanie w gospodarce było do przewidzenia. |
forumtajne.pl
|
|
Romek
![]() |
No fajnie sie czyta. Lubie Janusza Korwina Mikka, "Najwyzszy Czas" i Kluske. Natomiast peplanie typu: ..."bylo do przewidzenia"... mnie smieszy, bowiem wszyscy ktorzy tak twierdza siedziei cicho i potakiwali. Dzisiaj potrafia "przewidywac wstecz" i wytykac bledy.
Skoro byo do przewidzenia to dlaczego Kluska nie ostrzegal? Czerpal jakies korzysci z zatajenia faktu, ze kryzys nadchodzi? Jest wspolwinnym? Czy zwyczajnie bredzi. Po czasie to jest dzisiaj wielu, ktorzy twierdza, ze Tsunami bylo przewidywalne nawet na kilkanascie miesiecy do przodu. Jesli bylo, i mozna bylo je przewidziec a zatailo sie taka wiadomosc, to w wypadku Tsunami mamy do czynienia z zbrodniarzami. Jak zatem nazwiemy takich, ktorzy zataili wiedze Tsunami Finansowym, ktorego fala zalewa caly swiat? pozdrawiam |
Smiej sie pomimo wszystko ! smiej sie pelna geba, i poki jeszcze masz zeby... - Nie powiem ci jak jest w raju, ale wskaze jak tam dotrzec. - = wrozba@wrozba.info = www.WROZBA.INFO |
Romek
![]() |
Od marca 2007 Roman Kluska był doradcą premiera Jarosława Kaczyńskiego do spraw gospodarczych. Pod jego kierunkiem trwały prace nad uproszczeniem prawa gospodarczego i deregulacją gospodarki (tzw. Pakiet Kluski).
I jesli on wiedzial, to dlaczego nie powiadomil nas wszystkich? |
Smiej sie pomimo wszystko ! smiej sie pelna geba, i poki jeszcze masz zeby... - Nie powiem ci jak jest w raju, ale wskaze jak tam dotrzec. - = wrozba@wrozba.info = www.WROZBA.INFO |
nicze
![]() |
W tym układzie robi sie pieniądze bo się "kręci".
A jak sie mówi o kryzysie to sie przestaje kręcić bo wywołuje sie wilka z lasu. Kręci się bo gospodarka idzie i kręci się bo się nie specjalnie uczciwie gra. To po co wszystkim tłumaczyć ze w tym nie ma zadnej uczciwości reguł rynku wszystko wynika z kolesiostwa, z rozdysponowywania pośród siebie tematów. Dlaczego Klusce nie pozwolili jeszcze uruchomić jego manufaktury serów. Akurat w tym kregu nie ma kolegów. A ta spółka która tym zarzadza zazdrości Jemu że jest za dobry i byłby sie za bardzo wybijał, to go gnoją. W tym kraju nie ma prawa żeby coś funkcjonowało normalnie dobrze bo pokazało by że takie funkcjonowanie jest możliwe. I wszyscy oczekiwaliby poprawy w innych sprawach. A przecież pieniądze najlepiej robi się jak jest tak sobie a nie dobrze. |
wendol
![]() |
Już wiele lat temu niektórzy ekonomiści widzieli do czego to zmierza i mówili, pisali książki, ale kto ich słuchał? I tak wszyscy siedzimy w tym systemie i uczestniczymy w jego funkcjonowaniu dopóki się kręci. Dopiero jak się zawali, to można liczyć na poważniejsze zmiany. Na razie dobierają się (np. Rzecznik Praw Obywatelskich, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów) do banków - całkiem nieźle na początek. Na tym świecie tak już jest, że prowizorki trwają najdłużej, a robi się coś dopiero jak się zawali i większą ilość osób przywali. I powiem wam, że ja też tak robię w dziedzinie komputerów - jak chodzi, to nie ruszam, nie zmieniam. Później coraz więcej rzeczy zaczyna się sypać, ale jest jeszcze znośnie i da się pracować. Wreszcie pewne rzeczy robią się bardzo upierdliwe lub ostatecznie system się wysypuje tak, że komp już nie wstaje lub czegoś bardzo istotnego nie da się już na nim uruchomić. Łata się co prawda i łata, ale przychodzi wreszcie czas na format, a po formacie stawiam najczęściej już nowy system. |
||
Nie idź przede mną, bo może za tobą nie pójdę. Nie idź za mną, bo może nie potrafię pokazać ci drogi. Idź koło mnie i bądź moim przyjacielem. http://wendol.cba.pl wendol@o2.pl |
nicze
![]() |
Polska motoryzacja.
Przykład jak wytępić jakie kolwiek sukcesy i nawet rozbić w pył pamiątki po nich. To jest nawiazanie do tego że mamy zakaz robienia czego kolwiek sensownego. Przecież nawet małego fiata kupiono nam tylko po to bo już nic mniejszego i bardziej kanalastego nie było pod ręką a wystarczyło kupić 127 która była odrobine dłuższa chyba z piętnaście centymetrów {ale tego nie pamiętam dokładnie} i polska motoryzacja była by o niebo bardziej komfortowa, bezpieczniejsza i z perspektywami że coś z tego samochodzika jeszce innego można zrobić. http://www.eioba.pl/a78721/syrena_sport_najpiekniejszy_polski_samochod |
Raptor
![]() |
Widziałem kiedyś te modele na zdjęciach i ich specyfikacje z osiągami. Mało kto wie, że takie rzeczy zdarzyły się u nas. Było więcej takich ciekawych autek :)
|
The truth is constantly changing. Are you able to follow it? http://truthism.com/ |
Romek
![]() |
[img]http://protauta45.republika.pl/beskid106-2.jpg[/img]
[img]http://protauta45.republika.pl/besk106.jpg[/img] [img]http://protauta45.republika.pl/beskid106duzy.jpg[/img] BESKID 106 Prototyp samochodu BESKID zbudowany został w 10 miesięcy ( ! ) od momentu zatwierdzenia założeń konstrukcyjnych . Budowę zakończono i od razu poddano próbom drogowym 14. 07. 1983 r. Beskidy pokonały setki tysięcy kilometrów w czasie jazd testowych. Niestety kierownictwo Ośrodka Badawczo - Rozwojowego FSM nakazało zniszczyć oprzyrządowanie do budowy przedprototypów. Był to prawdopodobnie ukłon w stronę przyszłego licencjodawcy, który prowadził prace nad nowym modelem samochodu oznaczonym kryptonimami X1/75...X1/79 - póżniejsze Cinquecento. Głównym konstruktorem samochodu FSM Beskid 106 był mgr inż. Wiesław Wiatrak. Beskid to samochód o atrakcyjnej , nowoczesnej linii nadwozia, charakteryzującej się bardzo niskim współczynnikiem Cx = 0,29 ( dla porównania CC ma C x = 0,33). Wnętrze pojazdu cechowała przestronność, funkcjonalność i estetyka. Zawieszenie przednie to kolumny McPherson a tylne to wahacze wleczone ze sprężynami śrubowymi i amortyzatorami. Podstawową jednostką napędową Beskida był dwucylindrowy silnik pochodzący z Fiata 126p Bis ale konstrukcyjnie był przystosowany do poprzecznej zabudowy silnika czterocylindrowego większej pojemności. W dużym stopniu był zunifikowany z PF 126p (osprzęt silnika, układ hamulcowy, koła z piastami, osprzęt elektryczny i wiele innych). Pomimo upływu lat pojazd ten nic nie stracił na atrakcyjności. Należy tylko żałować, że nie został wprowadzony do produkcji. Ostatnio prototyp można było obejrzeć na "Poznań Motor Show 2000". |
Smiej sie pomimo wszystko ! smiej sie pelna geba, i poki jeszcze masz zeby... - Nie powiem ci jak jest w raju, ale wskaze jak tam dotrzec. - = wrozba@wrozba.info = www.WROZBA.INFO |
Raptor
![]() |
Tego akurat nie widziałem jeszcze. Trzeba powiedzieć, że jak na lata 80' to bardzo ładny model (wręcz futurystyczny) i dość funkcjonalny jak na warunki miejskie. Myślę, że bardzo szybko wyparłby malucha. Komuś chyba na tym nie zależało. Albo właśnie zależało na tym, żeby nie wyparł.
|
The truth is constantly changing. Are you able to follow it? http://truthism.com/ |
tajne.tarot-marsylski.pl
|
|
wendol
![]() |
|
Nie idź przede mną, bo może za tobą nie pójdę. Nie idź za mną, bo może nie potrafię pokazać ci drogi. Idź koło mnie i bądź moim przyjacielem. http://wendol.cba.pl wendol@o2.pl |
nicze
![]() |
Ręczna artystyczna robota z młotkiem w ręku.
Żadnych problemów których nie mozna było by pokonać u siebie pod oknem na podwórku. A nie jechać do specjalistycznego zakładu który całą elektronikę musi przegrzebać bo nam komputer strajkuje. |
Orinoko
|
Gospodarka to Banki a Banki padaja wiec i gospodarka ma sie w depresji.
|
nicze
![]() |
Moze coś o tradycji politycznej naszego wielkiego sąsiada
nie jest głupio sie z tym zaznajomić http://www.eioba.pl/a83634/manipulacja_prowokacja_dezinformacja Tudzież innych historyjek |
Raptor
![]() |
"Pierwotnie bohater Juliusza Verne'a, Kapitan Nemo, miał być Polakiem biorącym za stłumienie Powstania Styczniowego odwet na Moskalach, po interwencji ambasady rosyjskiej Verne zrezygnował z narodowości polskiej swojego bohatera"
No, ta rewelacja z powyższego artykułu jest niezwykle ciekawa. |
The truth is constantly changing. Are you able to follow it? http://truthism.com/ |
nicze
![]() |
|
nicze
![]() |
|
nicze
![]() |
http://www.eioba.pl/a85450/kryzys_1929_33_czyli_najwiekszy_przekret_w_historii_swiata
trochę o mechanizmach ekonomicznych http://www.eioba.pl/a81035/co_to_jest_inflacja |
nicze
![]() |
|
wendol
![]() |
Robert Gwiazdowski na temat "Kryzysu finansowego" "Jaki kryzys?!"
|
Nie idź przede mną, bo może za tobą nie pójdę. Nie idź za mną, bo może nie potrafię pokazać ci drogi. Idź koło mnie i bądź moim przyjacielem. http://wendol.cba.pl wendol@o2.pl |
nicze
![]() |
W Cejrowski
Jak ktoś nie lubi niech nie ogląda http://www.youtube.com/watch?v=5bIMpuKSCkA&feature=player_embedded |
Ilość wypowiedzi w tej dyskusji: 496 |
Nowy temat | Spis tematów | Nowszy wątek | Starszy wątek |